lørdag 22. januar 2011

Ny operert i magen!

Da er det en stund siden j har vært her igjen! Men NÅ må j prøve på å bli flinkere, for er ganske så lat på å legge ut ting her!
Denna uka her har vi vært på 3 mnd kontroll med snuppa vår! Vokser og blir stor :) Også har vi vært bekymret for min kjære mor som har hatt veldig mage smerter! Så hun ble lagt inn på sykehuset, noe som passet utrolig dårlig pga at j skulle legges inn på torsdag og opereres på fredag! Vi reiste til sykehuset og der var da mamma da. Så når j ble lagt inn for gallesteins operasjon ble hun skrevet ut med gallesteins smerter og polypp i galleblæra!! Noe som ble veldig komiskt midt oppi det hele.. Så før mamma dro så måtte vi nesten ta ett bilde av henda våre :)



Etter at mamma dro gikk j inn på mitt eget rom. Da j kom inn på rommet mitt igjen hadde j fått en ny romkamerat :) Og det var ei skikkelig trivelig dame ifra Flisa som het Anette, vi lå og skravlet og alt, flire og lo og koste oss i hverandres selskap :) Anette hadde kommet inn akutt på torsdag også skulle hun operere samme kvelden.. Så når hun ble trillet av gårde ble j liggende igjen på rommet og passet på tlf hennes som lå på lading! Imens j ventet på at ho skulle komme tilbake igjen så strikka j og så på True Blood serie :) Så skravlet vi litt da ho kom tilbake, også så j litt mere på True Blood til j ikke orket mere. Var trøtt, men fikk ikke til å sove i det hele tatt! Så da bad j om en innsovningstablett så da var det bare å ligge og vente på den og skravle med Anette i mellomtiden! Etter en stund fikk j tabletten min, Anette og j skravlet videre frem til hue mitt ikke klarte å henge med lengre! Tror ikke j var så veldig morsom å prate med lengre da! Hehe.. 
Så var fredagen kommet, fristet veldig lite å stå opp, men måtte jo nesten komme meg opp sånn at j fikk dusja og gjort emg klar til operasjonen! Og akkurat i det kom inn på rommet og hadde hivd i meg noen tabletter som stod på bordet mitt når j kom inn så kom dem for og hente meg og kjøre meg opp til operasjonsstua! Mens j lå på operasjonsbenken så skravlet vi litt og hvor komiskt det var at mamma hadde fått gallestein også, mens en mann binda fast beina mine på operasjonsbordet slik at dem ikke skulle dette ned midt under hele operasjonen! J kjente j ble mer og mer svimet i hue, følte øya mine trilla rundt i hue på meg som noen klinkekuler! Var eksremt ekkelt, men samtidig litt morsomt. Så fikk j oksygenmaske på meg og tok noen gode pustetak, etter det så husker j ingenting for da falt j i en gooood narkose søvn! hehe.. Så etter operasjonen ble j kjørt på overvåkninga, j husker at det første j gjorde i all svime var å se etter hvordan magen min så ut. For fikk beskjed om at galleveggen min var tjukk pga alle betennelser j har hatt i den så det kunne være vanskelig å få fjernet den med kikkhullsoperasjon så ville det bli ett snitt på magen... Men det var det heldigvis ikke! PUUUUUH!!!!!!!! I all svime så holdt j jo på å tøsrste ihjel, mannen som lå ved siden av meg på overvåkninga ble skikkelig dårlig. Så j lå og venta på at noen kunne få tid til meg, men det var ingen antydning til det, til slutt spurte j om j kunne få litt vann, men fikk beskjed om at j var pent nødt til å vente pga at han trengte hjelp først og alle var opptatt! J ble litt furt for j var jo tross alt tørst!!!! I de små stundene j åpna øya og titta mot skilleveggen ved den mannen så så j at det var ei som bare stod der og glodde og gjorde null niks, fleeeere ganger når j titta den veien. Til slutt så sa j " DU som bare står er å glor, DU kan hjelpe meg så j får i meg litt vann" Kjærringa kom gående mot meg og lo, j tok en slurk av vannet mitt og sa "Skal du bare gjør NARR ta meg kan du gå her ifra" og slngte kluten min over ansiktet, j kjente j var drit sint og hadde lyst til å eksplodere på detta beistet til sykepleier!! Hehe møkkakjærring!!
Jaja nok om det, j ble hentet av min sykepleier som kjørte meg opp.. Når j kom på rommet så fant j brilla mine og ringte til Stig, mamma og deretter pappa, men han fikk j ikke tak i. Etter at j hadde pratet med dem så reiste j meg opp for å ta en røyk, men først MÅTTE j spise også MÅTTE j ha en sprøyte mot blodpropp. J tror j aldri i mitt liv har vært så rask på å spise før som j var da slik at j kunne komme meg ut og ta en røyk! Ellers så gikk timene veeeeeeeeeeeeeeeeldig sakte! Anette og j lå og kjedet oss kav ihjel i hver vår seng, ikke var det noe spennende på tv heller! Men når Anette skulle legge seg til å sove og j bare skulle bla gjennom kanalene så fant j en litt morsom film, Miss undercover! Så da ble det til at j så på den, og var null niks trøtt og hadde smerter, så ringte på etter innsovningstablett og smertestillende... Det tok vel bortimot 30-45 min før j fikk tablettene og før nattevakta gikk ut spurte j etter 1 pute til som j kunne legge bak ryggen for helseteppet var så hardt.. Minuttene gikk og det kom ingen nattevakt så j måtte bare prøve å legge meg på en behagelig måte. Så j sloknet, men våknet etter noen minutter for da kom nattevakta inn, men ho gikk rett ut igjen for ho så at j sov, men j våknet da! Og gjett hva ho kom med??? JODA ett helvettes helseteppe til! Var jo ikke det j ville ha.Men j fikk da kavva til meg en god liggestilling og sovnet! Så våknet j ved 6 om morran av at nattevakta kom innom med tabletter til Anette! J spurte etter smertestillende og gikk ut for å ta meg en røyk, så la j meg til å sove igjen og sov til klokka ble halv 9. Så ringte j til mamma for å skravle litt mens j var på vei ut for å ta en røyk.. Så gikk j og fant meg noe frokost og gikk inn på rommet mitt igjen... Anette våknet når j kom inn. Så ble vi liggende og se på tv til legen kom inn. Legen prata først med Anette, så da gikk j og tok meg en røyk så dem fikk prate litt selv uten at j skulle være der og høre alt selm om j nesten visste om alt, og når j kom tilbake tok det ikke mange minuttene før legen kom til meg. Vi pratet litt og ho sa at j kunne få reste hjem.. Så j var rask med å bestille drosje hjem, den ble bestilt til 11.30.. J tok 2 røyker før taxi'n kom, første j tenkte var, vær så snill ikke si navnet mitt!! Men det gjorde mannen, han så trivelig ut og er ikke det at j er rasist, men j er overnervøs når j sitter på med kjæresten min på vinterføre, så hvordan skulle det da bli med en utlending/pakkis/jalla jalla/ :O Det gikk da greit! Han kjørte på 4 gir ifra hamar til elverum, hadde på radio'n og dermed så skrudde han opp lyden på full guffe for å høre på dessa helvettes nyheten, trodde nesten øra mine skulle eksplodere, og ifra elverum til skogen satte han på sin egen musikk(jabla dablkarkjhglka skjønte ikke hva dem sang om, men sikkert fint) og han kjørte jo selvfølgelig i 4 gir nå også!!. Til slutt så måtte j si til han at hvis han gira opp så ville han spare masse diesel på det fordi han klaga på at han hadde lite disel igjen. Så han gjorde da det. Så kom vi til sjøenden og han måtte fylle på diesel der, eneste j tenkte på og ønska da var at "Håper ikke Stig har vært på butikken alledere!" i det j gikk ut av taxi'n for å ta en røyk så så j Stig i den blå lua og blå dressen sin! TAKK OG LOOOV for at han var der da! Akkurat i det øyeblikket var j sikker på at gud hørte meg! hehe
Så j var rask med å si at j kunne gå av der fordi Stig var der! Fikk ordna med penger og betalt han fortest mulig! Hehe
Værste taxi turen min noen gang av alle ganger j har tatt det!!! HJELPES!!!! Men j kom da trygt hjem i hvertfall!! Hehe :)

Slik ser magen min ut nå :)






Ellen N. Rønningen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar